Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

סיכום מוצלח לתערוכת Heimtextil 2018

תערוכת  Heimtextil 2018     שהתקיימה השנה בתאריכים 9-12 לינואר   במרכז התערוכות והכנסים בפרנקפורט היוותה תערוכה מוצלחת מאוד לענף הטקסטי כ70 אלף מבקרים מ -135 מדינות שונות  חוו מול עיניהם  חידושים בעיצוב של כ-3000 מציגים מכל רחבי העולם

מאת: ראובן שבת |

תערוכת  Heimtextil 2018     שהתקיימה השנה בתאריכים 9-12 לינואר,  במרכז התערוכות והכנסים בפרנקפורט היוותה תערוכה מוצלחת מאוד לענף הטקסטיל. כ70 אלף מבקרים מ -135 מדינות שונות  חוו מול עיניהם  חידושים בעיצוב של כ-3000 מציגים מכל רחבי העולם.

לתמונות לחץ כאן:

תחום בולט במיוחד השנה בתערוכה היה תחום  העיצוב עירוני בהקשר של אדריכלות ותעשיית המלונאות.

" הצמיחה שמתחולל בענף בכללותו, בלטה היטב  הן מבחינת המבקרים והן מבחינת המציגים בתערוכה ,"אמר דטלף בראון, מנכ"ל  Messe פרנקפורט.

פסיפס המבקרים הרחב כלל בין השאר:בעלי עסקים בתחום הקמעונאי, מסחר סיטונאי, מעצבי פנים, עיצוב, אדריכלות ועיצוב פנים , אנשי עיצוב, תעשיית המלונאות והתעשייה. כולם נהנו הן ממגוון רחב מאוד של מוצרים והן מההשראה שמצאה את ביטויה במוצרים מקוריים וייחודיים מכל רחבי העולם.

אחד המוקדים הבולטים בתערוכה היה סטארט-אפ עם התוכנית החדשה שלה-"חדש & הבא".

"לגבינו זה היה  זירת פעילות מסחרית פנטסטית והוגנת ",ציין  טום פאווקו , בעליה של חברת

Feathr מפינלנד.

 "הצלחנו ליצור מערך של  קשרים מצוינים עם קולגות מכל  חלקי העולם. דגש מיוחד  עבורנו

הייתה קבוצה של אדריכלים שעצרו ליד הדוכן שלנו, מה שאיפשר לנו  להציג את המוצרים שלנו באופן ישיר מולם".

הצלחה בולטת הייתה גם לתצוגה של ריהוט טקסטיל: אדריכלים רבים,מעצבי פנים, מלונאים  ,ניצלו היטב את הזדמנויות המידע  הרחבות שהיו במתחם התצוגה.

" התצוגה איפשרה לי יצירת קשרים מעניינים, וזה היה בהחלט מרגש לגלות עוד ועוד חידושים משמעותיים בתחום,וגם באיכות גבוהה," אמר ז'אן פלוריאן פינה  , מנהל פרויקט פיתוח קמעונאיבחברת Fraport AG

איגוד יצרני הטקסטיל הגרמניים (היימטקס)הציגו בתערוכה "שטיח ידי היימטקס". וולקר קנייב,האחראי על המכירות הבינלאומי בטוקאן-ט ', סיכם בדבריו  מסקנה חיובית: "הצלחנו לשלב  מצגת משותפת מעניינת עם ההתמקדות העיקרית על אקוסטיקה, גמישות ועיצוב."

תהליכים אורבניים הופכים על פי התערוכה להיות  מגמה מובילה בתחום.

תצוגה נוספת - "פארק נושא"  איפשרה חשיפה מעניינת מאוד של  עיצוב וריהוט המגמות של העתיד. תחת הכותרת "העתיד הואעירוני ".

"בהתבסס על דיונים עם מציגים וסקרי מבקרים בתערוכה , Messe פרנקפורט פיתחה מושג היימטקסטיל חדש לשנת 2019.," מסכם וולף שמידט סגן נשיא תחום הטקסטיל בתערוכת פרנקפורט , "מתוךהתערוכה התגבשו באופן ברור וממוקד קבוצות נושאים וקבוצות מוצרים לפי קבוצות יעד. בדרך זו, ניתן היה ויהיה לזהות  סינרגיות  הניתנות לניצול בדרך טובה יותר .ניתן לזהות טוב יותר לנצל . בנוסף, הביקוש  להרחבת תצוגת מוצרים של המציגים בפני קהל המבקרים, גדלו באופן ברור ורחב בתקופה האחרונה, וזה בהחלט מצביע על מגמה חיובית מאוד בתחום."

 

סיור במהלך ארבעת ימי התערוכה חשף בהחלט דברים מעניינים מאוד ותצוגות מרתקות.

גוסטבו דה קסטרו, מחברת קסטילה טקסטיל, מהעיר טולדו בספרד:" המפעל והחברה שלנו הם בבעלות משפחתית, הוא קיים כבר 35 שנה ומונה כ100 עובדים. אנחנו מייצרים וילונות, ריפודים שונים. המוצרים שלנו הם מבוססי פוליאסטר וכותנה. היתרונות שלנו הם א. מגוון רחב מאוד של מוצרים בתחום הן לפי דרישה והן לפי מוצרים מעוצבים שלנו.

ב. איכות גבוהה מאוד של  העבודה וזה כולל תהליכי עיצוב ופיתוח על ידי מחלקות החברה,

ג. אנחנו מייצאים כ80% מכלל התוצרת שלנו לארצות ומדינות מחוץ לספרד.

חברת VIGNG, ממילאנו באיטליה, הציגה כ60 סוגי מוצרים שונים מקטיפה, עם יתרונות של תצורות שונות והתאמה לצרכים משתנים לבדי קטיפה, מהלקוח הפרטי ועד ללקוח העסקי הגדול.

חברת FAF, מישראל,  בבעלות ניר ועדה שמחון, הציג פתרונות רחבים בתחום עיצוב הטקסטיל והטפטים.

ניר שמחון:" אנחנו פועלים כבר 20 שנה, שוכנים בבניין פנורמה בתל אביב. ההתמחות שלנו היא עיצובי טקסטיל, טפטים, ריפודים, ושטיחים מכל הסוגים. אנחנו עובדים מול מפעלי טקסטיל ואופנה ומול מפיקים שונים בתחום. במאגר שלנו, יש כיום כ2000 סוגי פתרונות בתחומים הללו בכללותם.

היתרונות שלנו מתבטאים בכך שאנו סטודיו מאוד יצירתי, המלווה בעבודה צמודה ושוטפת של 5 מעצבים פעילים. מבחינתו, התערוכה הייתה מוקד משיכה חשוב ומעניין להגדיל את נפח המתעניינים במוצרים ובפתרונות שלנו ורואים בהחלט בתערוכה פוטנציאל רחב מאוד פעילות ענפה  וחשובה להמשך ההתפתחות העסקית שלנו בתחום."

 

ביתן ישראלי מעניין נוסף היה של האגודה הישראלית לאופנה וטקסטיל. אלכס פרידמן, יושבת ראש האגודה הסבירה: "האגודה היא גוף ותיק מאוד שקיים כבר למעלה מ65 שנה. ויש בה כ4000 חברים מתחומי האופנה והטקסטיל. השנה, הצגנו פתרונות של מעצבת הטקסטיל ,טליה דונג, בשיתוף פעולה עם חברת HP  אינדיגו. היתרונות הבולטים בתערוכה הם- יצירת קשרים עם גורמים רבים מאוד בתעשיה, יכולת להציג את מגוון הפתרונות שיש כיום למעצבים ישראלים להציע בתחום וכמובן אפשרות משמעותית להגיע גם ללקוחות סופיים בתחום".

השנה, ייצגה את ישראל בביתן, מעצבת הטקסטל טליה דונג:" הבאתי לכאן שלל עיצובים דיגיטליים בהתאמה לשלל מוצרים, הכוללים-בדים, שטיחים. בסך הכל יש לי כ700 עיצובים שונים המותאמים לצרכים המשתנים והשונים של לקוחות שונים מכל רחבי העולם. העיצוב הוא דיגיטלי ולמעשה מותאם לכל סוגי הלקוחות בתחום. מדובר בעיצוב אפקטיבי, ברור וממוקד למטרות שלהם בתחום הריפודים, השטיחים וסוגי בדים נוספים."

חברת INGK,מהולנד, עוסקת בתחום רחב מאוד של עיצובים לקירות, חיפויים, שטיחים ומצעים שונים. מוצרי העיצוב של החברה, שהוצגו בתערוכה, מאופיינים במראה חדשני, דינמי, יצירתי מאוד, המותאם ליצירת אווירה עליזה ומלאת חיים. בצבעוניות הרב גונית במיוחד של המוצרים.

 

חברת נורג'יאן מניו דלהי היא חברה העוסקת בייצור ריפודים ובדים לכריות ווילונות מסוגים שונים. ברשות החברה ,למעלה מ500 עיצובים שונים. כאשר העיצובים הבולטים הם : דוגמאות פרחים בהטבעות על כריות, כיסויי מיטה עמידים, שילוב בין טכניקות עבודה ידניות לייצור תעשייתי מאסיבי. חלק גדול ממוצרי החברה עשויים מבדי קטיפה ולדברי נציגיה בתערוכה היא מסוגלת לספק פתרונות ברמת הטרנד, החל מעיצוב פשוט, ועד עיצובים פרסונליים ומורכבים. כאשר הדגשים הם איכות המוצר ורמתו הגבוהה של הגימור בו."

בסיכומו של עניין, התערוכה היוותה השנה פתח מעודד לחידושים טכנולוגיים ויצירתיים בתחום, על כל היבטיו וצדדיו.

תעשיית הטקסטיל העולמית בוודאי תזכור היטב את היתרונות שהופקו מתערוכת 2018, הן בהיבט המסחרי והן בהיבט היצירתי-טכנולוגי.